Donnerstag, 15. September 2011

RAJO: The live of a town with railway train

A train crosses the high level of Baylan at Rajo in the Kurdish mountains 'Kurd-Dagh'. The railway line was originally a part of the Berlin-Baghdad Railway, the Kurdistan should join with Germany, in World War I but has declined in importance.

عبور قطار على سهل بايلان في مرتفعات جبل الأكراد عند بلدة راجو
(في كردستان الغربية (سوريا

Ein Eisenbahnzug duchquert die Hochebene Baylan bei Rajo in den kurdischen Bergen "Kurd-Dagh". Die Eisenbahnlinie ist ursprünglich ein Teil der Berlin-Bagdad-Bahn, die Kurdistan mit Deutschland verbinden sollte, im Ersten Weltkrieg aber an Bedeutung verloren hat.


A look at the railway station of Rajo: Here stood until the early 1970s, the old station built in 1912 by the German Railway. The new station was built by the Syrian railway company under the old model.

نظرة صيفية على محطة القطار في بلدة راجو، منطقة عفرين، محافظة حلب، سوريا

Ein Blick auf die Eisenbahnstation von Rajo: Hier stand noch bis Anfang der 1970er Jahre der alte von der Deutschen Reichsbahn 1912 gebaute Bahnhof. Die neue Bahnstation von Rajo wurde von der Syrischen Eisenbahngesellschaft entsprechend dem alten Vorbild gebaut.

The railway station of Rajo is the plateau or Baylan or Balyan in the Kurdish mountains 'Kurd-Dagh' between Aleppo and Adana. This is a view of the small town of Rajo to the station. In the background is high in the mountainside village Hopkan.

صورة لمحطة القطار في راجو في سهل بايلان من مرتفع في بلدة راجو وخلف المحطة على مرتفع جبل هوبكان قرية هوبكا حيث يرقد رشيد حمو

Die Eisenbahnstation von Rajo liegt in der Hochebene Baylan bzw. Balyan in den kurdischen Bergen "Kurd-Dagh" zwischen Aleppo und Adana. Hier ein Blick von der Kleinstadt Rajo auf den Bahnhof. Im Hintergrund hoch am Berghang das Dorf Hopkan.

The railway bridge of Haradara over the gorge of Hasharke near Rajo was built in 1912 by the German Railways. Western Kurdistan was then the Ottoman Empire. The bridge is guarded constantly being renovated and attracts many visitors.

صور من جسر هردره للقطارات فوق وادي حشاركه عند راجو في غرب جبل الأكراد، محافظة حلب، سوريا

Die Eisenbahnbrücke von Haradara über der Schlucht von Hascharke nahe Rajo wurde 1912 von der Deutschen Reichsbahn gebaut. West-Kurdistan gehörte damals dem Osmanen-Reich. Die Brücke wird ständig bewacht und saniert und zieht viele Besucher an.


Welcome to Rajo: A view from the plane Baylan above a water collection on a spring day on the town Rajo, northwestern Syria. The railway line behind this water point separates the level Baylan before Rajo in two parts.

بلدة راجو في يوم ربيعي

Welcome to Rajo: Ein Blick von der Ebene Baylan über einer Wassersammlung an einem Frühlingstag auf die Kleinstadt Rajo, Nordwest Syriens. Die Eisenbahnlinie hinter dieser Wasserstelle trennt die Ebene Baylan vor Rajo in zwei Teile.


................................................................
© Abdallah Osman, syrian-kurdish publicist, Germany; 2001-2011.
http://abdallah-osman.blogspot.com; http://baylan-rajo.blogspot.com
abdallah-osman@hotmail.de; abdallah.osman@gmail.com

Keine Kommentare: